Slider

pasporty

POSKYTUJEME SLUŽBY A PORADENSTVÍ PŘI PLNĚNÍ ZÁKONNÉ POVINNOSTI

EVIDENCE MAJETKU NA ÚROVNI MÍSTNÍ SAMOSPRÁVY, SOUKROMÝCH I PRÁVNICKÝCH OSOB.

Provádíme přesná GPS/GNSS a geodetická měření, sběr dat a digitalizaci. Vyvinuli jsme mapovou aplikaci pro evidenci a správu obecního majetku GISAdmin. V roce 2024 jsme pracovali pro 105 měst a obcí převážně na Moravě, v severních a východních Čechách a ve Slezsku. Středisko GIS sídlí v Olomouci. Působnost je ale po celé České Republice. Od 2023 jsme editorem DTM.

 

Pasportizace

Pasport je klíčový dokument pro správu majetku. Definuje rozsah a stav spravovaného majetku a slouží jako podklad pro plánování dalších procesů, údržby, obnovy a dalšího rozvoje.

JAK PROBÍHÁ REALIZACE:

  1. V prvním kroku provedeme zjištění stavu záznamů o majetku na obci. Zda-li vůbec existují informace o obecním majetku a v jaké formě.
  2. Dotážeme se na odhadovaný rozsah pasportizace, případně jiné spolupráce. (Digitalizace územního plánu, příprava podkladů pro DTM... )
  3. Vytvoříme nezávaznou cenovou nabídku.
  4. Pokud bude vše podle Vašich představ, následuje objednávka, případně podpis smlouvy o dílo.
  5. Schůzka zástupce obce s realizačním týmem, kde se projednají konkrétní detaily a požadavky na výsledek pasportizace. 
  6. Terénní měření.
  7. Digitalizace, zpracování dat, fotografií, vložení pasportu do aplikace GISAdmin.
  8. Kontrola a schválení naměřených dat zástupcem obce.
  9. Tvorba technické zprávy, mapových a tabulkových výstupů.
  10. Předání pasportu obci, případné zaškolení práce v GISAdminu.

Slouží jako podklad pro doložení současného stavu budovy při žádosti o stavební povolení, kolaudaci, případně komunikaci se stavebním či jiným úřadem.

Potřebu vlastnictví pasportu všech budov v majetku obce udává Stavební zákon. Vlastník budovy má povinnost uchovávat dokumentaci stavby, která odpovídá skutečnému stavu stavby a je ověřená stavebním úřadem (§125 odst.1 stavebního zákona). Rozsah pasportu určuje vyhláška č. 499/2006 Sb. – Rozsah a obsah dokumentace skutečného provedení stavby.

Je podkladem pro řešení vlastnictví pozemků pod obecními komunikacemi, součást  dotačních žádostí. Poskytuje přehled o nákladech na údržbu, umožňuje efektivní plánování a komunikaci s úřady. Je zdrojem dat pro Digitální technickou mapu (DTM).

Pasport vychází z Vyhlášky č. 104/1997 Sb. – Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů, kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích. Součástí naší práce je zjištění a klasifikace stavu komunikací, evidence mostů a propustků a začlenění komunikací do tříd.

Tento pasport je důležitým podkladem pro dotační žádosti, ale také při řešení umístění nebo odstranění dopravního značení na obecních komunikacích.

Vychází ze zákona o pozemních komunikacích č. 13/1997 Sb. a vyhlášky MDS č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích.

Je součástí dotačních žádostí EFEKT. Poskytuje přehled o stavu VO, nákladech na provoz a údržbu, umožňuje efektivní plánování a komunikaci s úřady. Je relevantním zdrojem dat pro Digitální technickou mapu (DTM).

Splňuje nároky zákona č. 128/2000 Sb. „o obcích“, stejně jako zákona č. 183/2006 Sb. „stavební zákon“. Při tvorbě datové sady jsme se řídili doporučeními společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení, nově i nároky na data pro DTM.

Podklad pro řešení vlastnictví pozemků, dotčených inženýrskými sítěmi. Je součástí dotačních žádostí. Dává ucelený přehled o průběhu inženýrských sítí, jejich stavu, případně poruchách. Je zdrojem informací při plánování oprav a nových úseků a pro komunikaci s úřady. Je zdrojem dat pro Digitální technickou mapu (DTM).

Povinnost vést evidenci ing. sítí vyplývá ze stavebního zákona: č.183/2006 Sb. §161, který také definuje základní podobu pasportu. Majetková evidence vodovodů a kanalizací je zakotvena v zákoně o vodovodech a kanalizacích 274/2001 Sb. § 5.

Je nezbytným nástrojem vlastníka či provozovatele veřejného pohřebiště. Slouží k evidenci informací o vlastním pohřebišti, hrobových místech, zemřelých, nájemcích a smluvních vztazích. Součástí majetkové evidence je hřbitovní mobiliář, na přání zeleň. V rámci zpracování pasportu hřbitova data vložíme do mapové aplikace GISAdmin, která pokryje veškerou hřbitovní agendu a export hřbitovní knihy.

Pasport hřbitova naplňuje formu danou zákonem o pohřebnictví: Zákon č. 256/2001 Sb. v nejnovějším znění, § 21 - Evidence související s provozováním veřejného pohřebiště.

Jedná se o základní typ inventarizace veřejně přístupné zeleně. Díky pasportu zeleně získá obec přehled o výměrách ploch jednotlivých typů a množství prvků zeleně. Obec pořízením pasportu získává nástroj pro kalkulaci nákladů na údržbu a výsadbu zeleně. Také je možné přesně určit náklady spojené s veřejnou zelení mimo obecní pozemky. Pasport slouží jako podklad pro vytvoření plánu údržby zeleně a tvorbu generelu zeleně.

Poskytne ucelený přehled o polohách a výměrách obecních pozemků. V kombinaci s pasporty obecního majetku se jedná o užitečný nástroj k získání informace, které prvky obecního i soukromého majetku se nacházejí na obecních pozemcích, či naopak – obecní majetek, který se nachází na soukromých pozemcích. Také slouží jako podklad pro řešení majetkoprávních vztahů a komunikaci s úřady.

Detailní evidence systému obecního rozhlasu. Jedná se o kompletní přehled o jednotlivých rozhlasových zařízení. Zahrnuje seznam a rozmístění jednotlivých reproduktorů (popř. sirén, hlásičů IZS) a technickou specifikaci všech zařízení.

Zdroj informací při plánování rozpočtu, plánu výstavby či obnovy. Dává přehled o četnostech prvků mobiliáře a jejich stavu. Je to dokument, podávající ucelenou informaci při jednání s úřady. Je součástí dotačních žádostí.

Poskytuje přehled o počtu, vybavení a stavu jednotlivých sportovišť. Eviduje náklady na provoz, výstavbu a údržbu. Dále eviduje informace o opravách a revizích, případě nutnosti jejich obnovy.  Je podkladem pro dokument „koncepce rozvoje sportu.“  Stejně jako u ostatních pasportů je smyslem pasportizace sportovišť přehled o obecním majetku a podklad pro jednání s úřady, případně pro dotační žádosti.

Kompletní zpracování územního plánu do GIS při zachování pravidel topologie do tematických vrstev. Výsledkem jsou kvalitní data, vhodná jako vstup pro prostorové analýzy. Aktualizace územního plánu v GIS je nesrovnatelně jednodušší, než v původních CAD formátech. GIS formát nese výraznou přidanou hodnotu. Územní plán je možné zobrazit v naší aplikaci GISAdmin, jako další soubor vrstev.

Za dobu naší práce pro obce jsme se setkali s velkým počtem nestandardních požadavků. Se vším jsme si dokázali poradit. Osobní přístup a kvalita práce je pro nás prioritou. Pokud máte nějakou specifickou potřebu, obraťte se na nás. Pokud to bude v našich silách, rádi Vám vyjdeme vstříc.

Máte dotaz? Rádi Vám ho zodpovíme na tel. čísle: +420 778 481 700, případně na e-mailu:  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.